Friday, February 23, 2007

ماما عايزانى ابقى بنت

كل يوم الواحد يصحى ويلبس اى بلوفر والبنطلون الجينز وبلف الايشارب وانزل واتفرج على المشيه بالخطوة السريعة تقولوش عسكرى ولا لوا


ماما كل يوم تقولى كنت فكراك هتتغيرى لما تروحى الجامعة وهتغيرى لفة العواجيز دى وتعملى زى البنات اعت ابوص فى المرايا
وقلت لو عملت زى البنات لفيت الايشارب اسبانش وحطيت احمر واخضر ياترى كده هبقى بنت واعدت اضحك وقلت مش ممكن انا اعمل كده ده انا اخد تريئة ومش هسلم من كلامهم ولكن الزن على الودان امر من السحر
وقلت اجرب وساعات امام المرايه الف الطرحه من هنا تتفك من الناحيه التانيه والدبابيس ترشق فى نفوخى لحد ما دماغى بقت مصفه نزلت الشارع اول مره بالنيو لوك وحاسه انى شايله طاجن ستى فوق دماغى واعد افكر فى كل التعليقات السخيفه اللى هتنزل عليه زي الرصاص ولكن ربنا ستر بس ماعرفش اذا كانت مجامله ولا حقيقه ولعل التغير يقلل الملل شويه

5 comments:

mohamed alhaddad said...

أنا اول مره أزور مدونتك وكمان ابقى أول كومينت حاجه بالنسبالى شرف كبير
موضوع النيولوك حاجه مش وحشه بالمره على فكره طالما اللوك الجديد ده لا يتعارض بحاجتين أولا الدين وثانيا المجتمع الذى نعيش فيه
طالما التغير لم يتعارض معهم فالضوء الاخضر من وجه نظرى منور .
وبعدين أنت فى هندسه فعلا أنا برده فى هندسه أهلا بك فى النقابه

tweety said...

ده شرف ليه انا وانا مبسوطه انى لقيت حد يشجعنى على التغيير

DoOoOoOdY said...

انا متفقه مع محمد فى كل اللى قالوا مدام النيولوك فى حدود المعقول يبقى تمام

tweety said...

ربنا يستر وما ارجعش فى كلامى انا عارفه نفسى ماليش فى العيائة

Mr vamPire said...

2keeeeed lazm el wa7d y3ml kl shewya new look 3shan myzh2sh.we lw 2ly 2lolk r2yhm dol s7abk bgd.2keeeeeeeeeeeed msh hykdo 3leky.