Saturday, February 24, 2007

بين الاطلال

ليه كل شىء جميل يبقى اطلال وذكريات فاتت وعدت ليه كل اللحظات الحلوة نقول ياريت ترجع تانى ليه اوقات الفرح قصيره واوقات الحزن طويله مريره ليه كل ما نعرف ناس نسبهم ونعرف ناس تانيه
لما دخلت اعدادى اعد افتكر ابتدائى واصحابى اللى قضيت معاهم 5 سنين من عمرى وذكريات الطفوله البريئه وما كنتش اتخيل انى هسيبهم فى يوم من الايام
وقبل ما ادخل الجامعة كنت مش قادره اتخيل ازاى اسيب اصحاب اعدادى وثانوى اللى قضيت معاهم اجمل سنين عمرى ايام الضحك والهذار والتفكير فى الجامعة والمستقبل
ودلوقتى دخلت الجامعة وعرفت ناس وخت عليهم ويا عالم هفضل معاهم لحد امتى
واهو كل يوم من ده نعرف ناس ونسيب ناس

7 comments:

mohamed alhaddad said...

اللحظات الحلوه بتعدى بسرعه عشان بنبقى محتاجينها ومش بنشبع منها
لكن لحظات الوداع دى أصعب اللحظات عشان بيمر قدام عينيك شريط الزكريات

عموما مافيش أجمل من اغنيه زكريات لعمرو دياب ترد عليك

ذكريات عشنا فيها
دوبنا فيها

Nouran said...

انا جيت يا بنتي اهوه حمدلله ع سلامتي انت هتقوليلي ع الكلية ومعارف الكلية بس هي دي الحياة يوم حلو ويوم مر تعرفي كنت بحسبك هتتكلمي ع ام كلثوم ف الاول هههههه

tweety said...

عندك حق هنعمل ايه هيه دى الدنيا ولازم تتعاش


حمدالله على السلامه يا نوران باشا اوعدك فى اقرب فرصه اكلم عن ام كلثوم وانا اقدر انسى برضه
ومساء التهييس على احلى مهندسه فى الدنيا

Anonymous said...

بهنأك قبل كل شيئ على البلوج الرائع وعلى اسلوبك في الكتابه المؤثر
انامثلك اشتقت لماضي ليس بالبعيدعن فكري وقلبي بل هوجزء في حياتي بل هو الذي اشكي له حاضري الذي ياست منه ومستقبلي الذي يخفق قلبي خوفامنه
اشتقلت لاشخاص لا استطيع ان اقول احببتهم بل اقول كنت اجد فرحتيوحزني واملي معهم صدقوني انالاابالغ اذاقولت لكم اني اشعر اني اسعد انسانه اني عرفتهم كنت اود ان اكمل حياتي معهم؟كنت اطمح للامال من اجل البقاء بجوارهم؟كان فيهم ورده كما كنت ارى انا
حقا كنت اراها وردتي الرقيقه البريئه العذبه؟لم اكن انا النحله التي تتمناها الورده ولكني كنت كالماء كنت افرح لاننا كنا شيئ لم نكن نسطيع ان نسميه ولكنها كانت تقول كيف انا بدونها ودارت الايام
كنت اعلم ان الفراق اتي لامحاله وكنت اعرف ان الورده سياتي من يحاول ان يقطفها ويغيرها؟ولكن هل تت
على عز من قابلت على من كانت تقول انها لاتستطيع الحياه بدونهم؟
لم تفكر الوردة ماذا فعلت بل فكرت كيف ازرع نفسي وادخل حياة اخرى؟
ربماتكون تلك الحياه احلى ولكن بجرح من يكون ذللك؟لماذا نحب ناس ونتركهم؟لماذا نوعد ونخلف؟لماذافعلت هكذا؟
رغم كل هذا لاانكر ستظل هي دومااغلى الحبايب حتى لو كانوا الحبايب راحوا؟
جاوبيني على الاسئله دي يا صاحبة البلوج الجميله؟
انا اسفه لو كنت طولت عليكي بس اقريه كويس عشان خاطري
gnaa-love@hotmail.com

Anonymous said...

هل انتي تري نفسك انسانه وفيه لذلك الماضي الذي تتحدثي عنه؟؟؟
ومامظاهر ذللك؟

Anonymous said...

انتي رقيقه اوييا نورهان
بس بجد اصحابك بتوع الجامعه ولا المدرسه اصل انا شايفه مفيش بعد اصحاب ثانوي؟
وكم واحده كملوا معاكي من ثانوي ؟انا هي واحده ياحسرة؟وممكن تقولي عليهم اصدقاء العمر؟

tweety said...

anonymous thanks awy
للاسف مش هقدر اجاوب والا ماكنتش كتبته كل اللى اقدر اقوله هى دى الدنيا وما باليد حيله

اين الصداقه
انا ما بحبش اشكر فى نفسى ولا اتفاخر بصفاتى ولكن اقدر اقول انى مش من النوع اللى بيحب يغير صحابه

باربى
مرسى على المجامله الرقيقه وطبعا اصحاب ثانوى لا يعوضوا ونا معايا فى الجامعه حوالى 10-12 بنت بس العدد ما يفرقش